söndag 7 oktober 2012

Dags att experimentera

Jag har alltid varit nyfiken på att testa min kropps gränser på olika sätt och nu har jag gjort slag i saken och bestämt mig för att testa på att "deffa". Det är inte av fåfänga skäl utan att just testa hur min kropp kommer reagera på det. Sen om det framhäver mina muskler på ett positivt sätt är det såklart en bonus.

Under 50 dagar kommer jag så gott som nolla mitt kolhydratintag, öka mitt proteinintag och, trots att jag är allt annat än "för" piller, äta vitamin-, fetförbrännings-, CLA- och Omega3-piller. Målet är att komma ner i en underhudsfettprocent på ca 5%... Senast jag mätte låg jag på 10% men varje procent kommer bli en fight, men jag är redo för den fighten!

Det finns ett liten strimma av ljus i mörkret och det är att jag en dag i veckan äter "normalt" för att kroppen inte ska gå in i svältläge.

Imorgon drar det igång och tanken är att lägga upp utvecklingen här på bloggen. Håll tummarna för mig!

1 kommentar:

Sara Persson sa...

Du är galen. Klart det kommer gå och du kommer må där efter. Säkert bra till en början men sen handlar det väl om hur länge man sen håller på med det. Det är ju liknande som bodybuilder gör.

Lycka till och spännande och se resultatet.